FUNCTIONARUL ELECTRONIC

Ideea care sta la baza conceptului de ‚Functionar electronic" conform proiectului cu acelasi nume, este aceea de a folosi la maxim aparatele tip Infotouch si
posibilitatea folosirii acestora de catre toti clientii agentiei, indiferent in ce calitate se prezinta la sediile noastre, ca si reprezentant al angajatorului sau
persoana aflata in cautarea unui loc de munca. In continuare vom face o mica descriere a modului de functionare a acestui sistem.
Pagina de start contine "butoane" de selectie a operatiunilor de catre persoana care utilizeaza acest aparat, astfel daca este reprezentant al
angajatorului, atunci exista posibilitatea de a alege intre depunerea de declaratii , in aplicatia care functioneaza acum pe aparatele infotouch
(care este necesara in continuare chiar daca s-a implementat de catre Ministerul Finantelor declaratia unica,
pentru depunerea declaratiilor rectificative la declaratiile deja depuse in acest sistem) si depunerea de oferte de locuri de munca vacante intr-o aplicatie foarte
asemanatoare cu cea pentru declaratii. Pentru aceste obiective se folosesc cu succes aparatele infotouch in configuratia actuala cu implementarea unei
aplicatii pentru preluarea ofertelor de locuri de munca in baza noastra de date, in care reprezentantul angajatorului pe baza CNP-ului si a codului de acces deja
existent in baza de date, generat pentru reprezentantii angajatorilor si folosit la depunerea declaratiilor, sa poata sa-si salveze oferta in baza de date de pe
suportul extern de memorie si sa primeasca un numar de inregistrare listat. In plus a fost necesara o aplicatie pusa la dispozitia angajatorilor gratuit pe site-ul proiectului
pentru obtinerea fisierului in structura dorita pentru preluarea in baza de date a AJOFM. De asemenea se are in vedere obtinerea de adeverinte pentru persoanele
beneficiare a Legii 416, precum si posibilitatea de a depune ofertele de locuri de munca vacante si online prin intermediul site-ului proiectului: www.eangajat.ajofmcj.ro.
Pentru a veni in intimpinarea si celorlalti clienti ai nostrii, respectiv persoanele aflate in evidentele noastre ca persoane aflate in cautarea unui loc de
munca, s-a luat decizia de adaptarea sistemului la serviciile oferite somerilor precum: viza lunara folosind pentru autorizare imaginea amprentei salvata pe un card/microCD aflat in posesia somerului, obtinerea de informatii utile privind locurile de munca vacante comunicate Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca, precum si cele din strainatate, disponibile in reteaua EURES.
Aceasta adaptare are ca si activitate de baza realizarea unui soft compatibil tuturor beneficiarilor serviciilor AJOFM, estimandu-se
ca punerea in functiune a versiunii complete de soft va fi la sfarsitul anului 2012 pentru cele 12 locatii unde sunt instalate sistemele info-touch in judetele Cluj si Alba.
Cu stima,
Echipa de implementare